Jan Latten is bekend als demograaf van de Universiteit van Amsterdam en als voormalig anchor van het CBS. Zijn ervaring in onderzoek naar sociale en demografische trends maakt hem tot een veelgevraagd expert. Met zijn keynote op het plenaire podium geeft Latten invulling aan het HypoVak-thema ‘The New Generation Consumenten’.

Maandag 26 oktober | 10.00 – 11.00 uur  | Plenair 

Wat verschilt de senior van nu met die van tien jaar geleden? Wat doet het coronavirus met de bevolkingsgroei in Nederland? Is de opkomst van de grote IK iets uit het coronatijdperk of was is dat er langer geleden ingeslopen? Kortom, Jan Latten vertelt u vandaag wie u aan de adviestafel kunt krijgen.

In zijn presentaties focust Latten zich op de veranderende tijdgeest: de opkomst van de grote IK, flexibilisering in de levensloop, opkomst van superkoppels, toenemende bestaansonzekerheid voor achterblijvers en de millennials. Maar ook de betekenis van vergrijzing en de veranderende woonvraag in het algemeen. Trends als verstedelijking, demografische krimp, segregatie en toenemende contrasten worden daarmee ontrafeld.

Dominee Gremdaat

Voordat Jan Latten aan zijn keynote begint zal dagvoorzitter Sander Schimmelpenninck eerst HypoVak 2020 officieel openen door het woord te geven aan Dominee Gremdaat. Hij is misschien wel de bekendste en prettigste dominee van Nederland. Talloze mensen vinden troost en frisse inzichten door de onconventionele manier waarop ds. Gremdaat tegen het leven aankijkt. Zonder het ooit te hebben over het geloof of belerend te zijn reikt hij eenieder onverwachte manieren aan om kleine en grote problemen het hoofd te bieden, en geeft hij nieuwe motivatie om dagelijks positiever, gelukkiger en dynamischer in het leven te staan.

Speciaal voor HypoVak geeft ds. Gremdaat deze morgen zijn heldere visie over de gang van zaken in hypothekenland en u als hypotheekadviseur in het bijzonder.

HypoVak 2020

Producten en diensten veranderen door nieuwe inzichten, veranderende klantbehoeften, maatschappelijke trends en wet- en regelgeving. Adviseurs bedienen verschillende generaties consumenten, waarbij elke generatie klanten eigen wensen en behoeften hebben. Maar ook onder intermediairs zijn verschillende generaties actief met eigen ideeën over de beroepsgroep. Dit dynamische speelveld staat centraal tijdens HypoVak ‘The new generation’ online in de week van 26 t/m 30 oktober.

The New Generation thema’s

De vier thema’s die tijdens de 17e editie van HypoVak centraal staan zijn: The New Generation Hypotheken, The New Generation Diensten, The New Generation Hypotheekadviseurs en The New Generation Consumenten. Bekijk hier het HypoVak programma 2020.