Jan Latten is bekend als demograaf van de Universiteit van Amsterdam en als voormalig anchor van het CBS. Zijn ervaring in onderzoek naar sociale en demografische trends maakt hem tot een veelgevraagd expert. Met zijn keynote op het plenaire podium geeft Latten invulling aan het HypoVak-thema ‘The New Generation Consumenten’.

In zijn presentaties focust Latten zich op de veranderende tijdgeest: de opkomst van de grote IK, flexibilisering in de levensloop, opkomst van superkoppels, toenemende bestaansonzekerheid voor achterblijvers en de millennials. Maar ook de betekenis van vergrijzing en de veranderende woonvraag in het algemeen. Trends als verstedelijking, demografische krimp, segregatie en toenemende contrasten worden daarmee ontrafeld.

HypoVak 2020

Producten en diensten veranderen door nieuwe inzichten, veranderende klantbehoeften, maatschappelijke trends en wet- en regelgeving. Adviseurs bedienen verschillende generaties consumenten, waarbij elke generatie klanten eigen wensen en behoeften hebben. Maar ook onder intermediairs zijn verschillende generaties actief met eigen ideeën over de beroepsgroep. Dit dynamische speelveld staat centraal tijdens HypoVak ‘The new generation’ op dinsdag 27 oktober 2020 in NBC Nieuwegein.

The New Generation thema’s

De vier thema’s die tijdens de 17e editie van HypoVak centraal staan zijn: The New Generation Hypotheken, The New Generation Diensten, The New Generation Hypotheekadviseurs en The New Generation Consumenten. Bekijk hier het HypoVak programma 2020.