Louter lovende klantrecensies, door Independer vijf keer op rij uitgeroepen tot advieskantoor met het ‘Beste hypotheekadvies van Nederland’ en winnaar van meerdere FD Gazelle Awards. A&H Finance in Amstelveen is in meerdere opzichten een bijzonder advieskantoor, waar consument en ondernemer graag terugkomen en met vrienden over praten.

“Het businessmodel van A&H is op de lange termijn veel waardevaster”

A&H Finance is in 2007 – vlak voor het uitbreken van de wereldwijde kredietcrisis – klein begonnen vanuit een studeerkamer in de Indische Buurt in Amsterdam. Maar eerder dit jaar namen de adviseurs hun intrek in een prachtig nieuw kantoorpand in Amstelveen. De klant in alles wat je doet als stralend middelpunt van de organisatie zien, dat is de succesformule van A&H Finance, vertellen adviseurs en directeuren Marcel Hulsman (links op foto) en Robbert Brantz (rechts op foto) in het InFinance themakatern Actief Klantbeheer.

Even daarvoor zijn we de hal van het kantoorpand aan de Amsterdamseweg 71 in Amstelveen binnengestapt en onderdeel geworden van een beleving. De moderne inrichting met warme tinten én de gastvrije ontvangst door een van de medewerkers, stralen een sfeer uit die je ervaart wanneer je bij vrienden op bezoek gaat.

Voor de muziek uit

A&H Finance werkt met vaste en duidelijke tarieven die ook op de website tot in detail worden beschreven. Als klant weet je meteen waar je aan toe bent. Transparant zijn is een van de dingen die in het organisatie-DNA zit, evenals het klant-belang centraal stellen en altijd op de muziek vooruitlopen. Klantreviews werden bij A&H al gevraagd toen nog vrijwel niemand zich daarmee bezighield. Ook reviewreuzen Google en Advieskeuze.nl moesten op dat vlak nog het wiel uitvinden. Het leverde A&H een schat aan informatie op om het steeds weer een beetje beter te doen. Al ver voor de coronacrisis uitbrak hadden ze bij A&H het videogesprek al omarmd. Bij ABN Amro – die daar ook al vroeg bij was – mochten ze voor de fijne kneepjes in de keuken meekijken. Andersom is A&H Finance voor ABN Amro een sparringpartner waar het gaat om het verbeteren van de processen en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten voor het intermediair. Het moge duidelijk zijn dat het veel gepredikte ‘actief klantbeheer’ bij het ondernemende en innovatieve A&H 15 jaar geleden al is uitgevonden en tot in de finesse uitgevoerd.

Ze praten over ons

A&H-oprichter Marcel Hulsman: “Het belangrijkste kenmerk van A&H is dat er goed over ons wordt gepraat. Mensen die hier voor het eerst binnenkomen kennen ons al via andere klanten. Zo betaalt de investering in periodiek klantcontact – in welke vorm dan ook – zichzelf uit. Door periodiek bij de klant de vinger aan de pols te houden weet je enerzijds of alles nog volgens het opgestelde financiële plan verloopt en anderzijds verras je de klant daarmee, omdat ze die persoonlijke aandacht van anderen niet krijgen. Daarover vertellen ze graag.

Lees hier het complete gesprek met Marcel Hulsman en Robbert Brantz van A&H Finance in het InFinance themakatern Actief Klantbeheer.