‘Niet nog meer berichten over verandering’, is de emotie die de kop boven dit artikel bij velen zal oproepen, schrijft Tony Bosma, futurist/toekomstdenker bij Extend Limits, in de HypoVak Beursspecial. “We zijn verandermoe. Onze mentale ‘spamfilter’ draait overuren door de stortvloed aan berichten over dat het anders moet.”

“Hoe persoonlijker en impactvoller de beslissing voor mensen, des te belangrijker menselijk contact is.”

Auteur: Tony Bosma, futurist/toekomstdenker bij Extend Limits

Precies een halve eeuw geleden toonden wetenschappers de catastrofes die ons als samenleving te wachten stonden. In het enorm populaire boek ‘Limits to Growth’ van de Club van Rome (1972) werd opgeroepen het roer nog in hetzelfde decennium om te gooien. Velen deden het af als doemdenken en dramatisering. Een halve eeuw later is de publicatie volledig gerehabiliteerd en is er vooral aandacht voor hoe onze handelswijze tekortgeschoten is. Dat het nu tijd is om onze traditionele ijkpunten opzij te zetten. Tijd voor business as unusual. Laat de geschiedenis zich niet herhalen!

Misschien moeten we dit tijdperk anders duiden, om niet alles en iedereen te verliezen op de weg naar business as unusual als de nieuwe realiteit. Een tijdperk van hernieuwde relaties. Voor de hypotheekmarkt en adviseur betekent dit een tijd van ‘regeneratie’. Een nieuwe insteek van de relatie tussen hypotheekadviseur en zijn klant. Regeneratie van de inhoud en betekenis van het adviesvak en de manier van werken. Niet iets om verandermoe van te worden, maar juist om lef en ontvankelijkheid voor te tonen. Om vanuit de financiële dienstverlening een bijdrage te leveren aan de nieuwe realiteit die onze samenleving zal kleuren. Dat moet toch energie geven?

Lees hier gratis de complete bijdrage van Tony Bosma in de digitale HypoVak Beursspecial. Hij staat 6 oktober op het plenaire podium van HypoVak met de keynote ‘Business as (un)usual’