Schrijver, docent, ondernemer
Oprichter Beeckestijn Business School

Masterclass 11.15 – 12.00 uur

Waarom bestaande klanten meer waard zijn dan je denkt

Waardevolle klanten zijn de beste klanten. Maar hoe bereik je een waardevolle relatie voor zowel de klant als je eigen organisatie? Klanten vormen de brandstof van je organisatie. Een waardevolle klantgerichte cultuur bereik je niet zomaar. De hele organisatie dient de klant bewust centraal te stellen. Stel jezelf regelmatig de vraag, bij wat je ook doet: Wat heeft de klant eraan?

Een goed product wordt beter met een goede dienstverlening. Merken worden gevormd door de optelsom aan ervaringen. Die ervaringen dienen dan ook echt top te zijn. Een klant is blij met een goed advies, gevraagd of ongevraagd. En juist bij dat laatste is nog veel winst te behalen.

Concurrentievoordeel wordt behaald door een positieve klantbeleving. Ook groeit het besef bij organisaties dat (potentiële) klanten geld over hebben voor een pakkende ‘customer experience’. Die ervaringen worden online gedeeld en daarop worden keuzes gebaseerd. Dus klantgerichtheid doet ertoe! En dat kan alleen maar gerealiseerd worden als de eigen organisatie in alle facetten de klantbeleving uitvoert. De klant staat altijd centraal.

Met praktische voorbeelden en direct bruikbare adviezen en tips laat Egbert Jan zien hoe je zelf, binnen je eigen organisatie, een waardevolle klantrelatie ontwikkelt.

Deze masterclass wordt aangeboden door ABN AMRO

Biografie

Egbert Jan studeerde Nederlands, en daarna Marketing en MBA. Hij is als ondernemer betrokken bij diverse onderwijsinstellingen waaronder Beeckestijn Business School. Egbert Jan is auteur van meerdere bestsellers. Met de boekenserie ‘Kloteklanten’ legde Egbert Jan de basis voor klantgericht ondernemen in Nederland, toen niemand nog doordrongen leek van het belang van klantgerichtheid. Zijn pleidooi schudde ondernemend Nederland wakker. Inmiddels zijn er meer dan 120.000 exemplaren verkocht. Ook publiceerde Egbert Jan internationaal met het Amerikaanse boek ‘Follow that Customer’. Egbert Jan won meerdere prijzen met zijn boeken waaronder de MarketingLiteratuurPrijs met de bestseller Event Driven Marketing.

Egbert Jan doet al meer dan 15 jaar onderzoek naar klantgedrag en hoe een goedwerkende ‘klantgerichte cultuur’ wordt bereikt in alle facetten van de organisatie. De ervaringen en uitkomsten daarvan behandelt hij in lezingen, workshops en trainingen op alle niveaus.