Eigenaar
Eerstestap.nl

Biografie

Jan Verstegen is een van de eigenaren van Eerstestap.nl. Al sinds 2011 kunnen de klanten van advieskantoren / adviesorganisaties op het platform van Eerstestap delen van een adviesproces zelfstandig online uitvoeren. In de afgelopen 2 jaar ontwikkelt Eerstestap virtuele assistenten die de klant helpen een proces te doorlopen, zoals bijvoorbeeld Nazorg, voorbereiding op een adviesgesprek of Kennis en Ervaringstoetsen. Hiermee dragen de virtuele assistenten actief bij aan het klantbeheer van een advieskantoor.

Masterclass

Maak kennis met je nieuwe virtuele collega!

 

De huidige klantbehoefte vraagt om een 24/7 service. Hoe graag een advieskantoor dat ook wil bieden, voldoen aan deze behoefte is niet realistisch. Of toch wel? Een virtuele assistent is altijd wakker en biedt de klant de eerste helpende hand. Virtuele assistenten – ook wel chatbots genoemd – zijn niet meer weg te denken in de huidige digitale maatschappij. Ook in de relatie tussen klant en financieel advieskantoor mag zo’n assistent niet meer ontbreken. Harde cijfers laten zien dat de kantoren die een virtuele assistent inzetten aantoonbaar succesvoller zijn in klanttevredenheid en omzet. Nationale Waarborg gelooft nog altijd in de persoonlijke kracht van het intermediair. Echter, de adviespraktijk van de toekomst gebruikt de ideale combinatie van persoonlijke aandacht voor de klant in combinatie met digitalisering voor repeterende processen zoals de jaarlijkse zorgplicht. Daartoe heeft Nationale Waarborg in samenwerking met Eerstestap.nl en een groep financieel advieskantoren een virtuele assistent ontwikkeld die tijdens Hypovak online wordt gelanceerd en ter beschikking komt voor alle financieel advieskantoren van Nederland.

Sprekers: Jan Verstegen & Antoinette Kalkman