Manager marketing en sales
Dialog Group

Masterclass 13.30 – 14.15 uur

De adviseur van de toekomst: meer tijd voor de klant door inzet van een digitale Collega

Nu de hypotheekmarkt steeds verder digitaliseert en brondata makkelijker ontsloten kan worden, veranderen de verwachtingen van klant en adviseur. Klanten
verwachten minder papierwerk, snellere doorlooptijden en meer digitale selfservice. Adviseurs zien de voordelen van goedlopende digitale processen die resulteren in meer waardevolle tijd voor persoonlijk contact met de klant. Toch is er nog net wat meer nodig om het hypotheekproces echt soepel te laten lopen.

De digitale snelweg ligt er vaak al. Toch ervaren klanten en adviseurs nog regelmatig drempels door gebroken processen. Er zijn veel partijen betrokken bij het
hypotheekproces die vaak ook hun eigen uitdagingen hebben zoals bijvoorbeeld de enorme legacy vanuit het verleden. Dit maakt het voor adviseurs moeilijk om goed
persoonlijk te communiceren met de klant. Om een vraag van de klant snel en goed te beantwoorden of om proactief (en geautomatiseerd) iets belangrijks onder de
aandacht van je klant te brengen (zoals nazorg of de expiratie van een polis). Of om gewoon 24/7 beschikbaar te zijn voor je klant. Klanten eisen aandacht en hebben
steeds meer kanalen tot hun beschikking om contact te zoeken met jou en je organisatie. De adviseur van de toekomst heeft de tools om de hoge verwachtingen
van klanten waar te maken.

Jan Verstegen en Dennis Koorn inspireren je in deze masterclass door uit te leggen hoe je vanuit je advieskantoor klanten, met ondersteuning van een digitale collega en goed ingerichte digitale selfservice, één consistente klantreis kunt bieden. Over de verschillende klantcontact-kanalen heen, met straight through processing en vooral heel persoonlijk. De voorbeelden die Jan en Dennis laten zien, zijn realistisch en direct inzetbaar in je dagelijkse werkzaamheden.

Sprekers
– Jan Verstegen, managing consultant bij Dialog Group
– Dennis Koorn, manager marketing en sales bij Dialog Group

Biografie

Dennis Koorn is al 14 jaar werkzaam bij Dialog Group. Een organisatie die al ruim 30 jaar betrokken is bij digitale optimalisaties waarbij ‘de klant’ centraal staat in een omnichannel wereld. Dialog Group helpt bij het verbeteren van Bovenkant formulierOnderkant formuliervooral het digitale contact met klanten van vele partijen in de financiële dienstverlening, overheid, telecom en energie. Met kantoren in Nederland, België en Duitsland ondersteunt Dialog Group haar klanten door op de juiste wijze klantdata te verwerken in belangrijke papieren en digitale communicatie;
zoals hypotheekoffertes, renteoverzichten of UPO’s. Of de klant nu via een brief, PDF, e-mail, landingspagina, digitale collega/procesbot, interactieve gepersonaliseerde video, Whatsapp of de mijn-omgeving in contact komt met hun adviseur, Dialog Group zorgt voor klantreizen zonder frictie.